Promieniowania

Zaklęcia te zarówno manipulują istniejącym promieniowaniem elektromagnetycznym jak i tworzą je.
Promieniowania typu alfa i beta są wykluczone z tego rozdziału i znajdują się w zaklęciach tworzących.

Lumos

Wydziela promieniowanie elektromagnetyczne w spektrum widzialnym z czubka różdżki. Światło to jest rozpraszane dokoła, oraz o średniej mocy.
Światło będące wynikiem tego zaklęcia jest światłem białym.
Zaklęcie trwa aż do zakończenia przeciwzaklęciem.

+ Mas (A.M.)

Wzmacnia światło będące wynikiem zaklęcia Lumos o określoną ilość.

+ Menos (A.M.)

Osłabia światło będące wynikiem zaklęcia Lumos o określoną ilość.

+ Lumo iris red|flavum|caerul (T.A.)

Nadaje kolor „Lumos”
Red - czerwony
Flavum - zielony
Caerul - niebieski

+ Nox

Kończy działanie zaklęcia Lumos.

Lumos firme

Wydziela promieniowanie elektromagnetyczne w spektrum widzialnym z czubka różdżki. Jest ono skierowane strumieniem o określonej średnicy od czubka różdżki we wskazaną stronę.
Jest to światło bardzo mocne, wystarczające do tymczasowego oślepienia przeciętnego człowieka.
Światło będące wynikiem tego zaklęcia jest światłem białym.

Lumos exite

Odbija całość wskazanego promieniowania elektromagnetycznego w widmie widzialnym o określoną ilość stopni.
Trwa to do czasu zaprzestania zaklęcia.

Lumos sphera

Tworzy na czubku różdżki niezależne źródło promieniowania elektromagnetycznego w spektrum widzialnym. Światło to jest rozpraszane dokoła, oraz o średniej mocy.
Źródło światła będzie się utrzymywało tak długo, aż zaklęcie nie zostanie zakończone przeciwzaklęciem. Zaklęcia ruchu jak i inne siły mają na nie wpływ.
Światło będące wynikiem tego zaklęcia jest światłem białym.
Warto zauważyć, że jest to bardzo podobne zaklęcie do Lumos, różniące się przede wszystkim brakiem przywiązania źródła do czubka różdżki.
Opis ruchu: ⤺

Lumos celamum (V.T.)

Tworzy na czubku różdżki wiele niezależnych źródeł promieniowania elektromagnetycznego w widmie widzialnym. Światło to jest rozpraszane dokoła, oraz o średniej mocy.
Możliwe jest chwilowe zaprzestanie tworzenia tych źródeł za pomocą odtworzenia wrażenia odrywania pióra od papieru w umyśle, aby ponownie zacząć należy odtworzyć wrażenie przykładania pióra z powrotem do papieru.
Źródła światła pozostaną w tym samym układzie i będą zachowywać taką samą odległość od siebie do czasu zakończenia zaklęcia. Zaklęcia ruchu jak i inne siły mają na nie wpływ.
Źródła światła będą się utrzymywały tak długo, aż zaklęcie nie zostanie zakończone przeciwzaklęciem.
Światło będące wynikiem tego zaklęcia jest światłem białym.

Ostendo (A.R.U.)

Wydziela promieniowanie elektromagnetyczne w spektrum widzialnym z czubka różdżki. Jest ono skierowane stożkiem od czubka różdżki we wskazaną stronę.
Światło będące wynikiem tego zaklęcia jest światłem różnokolorowym, używającym również kontrastu do stworzenia wrażenia czerni.
Promieniowanie po odbiciu od wysoko refleksyjnej powierzchni tworzy obraz, który rzucający zaklęcie trzyma w myślach, obraz może zostać zmieniony na inny w trakcie zaklęcia.
Wydzielanie światła trwa do czasu zaprzestania zaklęcia.

Noxiturno (A.M.)

Niszczy całe promieniowanie elektromagnetyczne w widmie widzialnym na wskazanym obszarze.
Trwa to do czasu zaprzestania zaklęcia.

Tenebris bulla (A.R.U.)

Tworzy we wskazanym miejscu bańkę (obszar kulisty) pochłaniającą promieniowanie elektromagnetycznym w widmie widzialnym.
Całe światło znajdujące się w jej wnętrzu lub dotykające jej granic zostaje pochłonięte, zostawiając całkowitą ciemność.
Trwa to do czasu zaprzestania zaklęcia.

Retarlux (A.D.P.)

Po określonym czasie tworzy symbol świetlny w widmie widzialnym trwający parę sekund we wcześniej wskazanym miejscu. Światło jest o średniej mocy.
Czas musi zostać określony w minutach w myślach lub musi być podany po inkantacji w języku francuskim.
Zaklęcie trwa aż do zakończenia go przeciwzaklęciem lub skończenia się jego czasu trwania.