Ochrony

Zaklęcia ochrony chronią wskazany obszar lub przedmiot przed określonymi czynnikami zewnętrznymi.

Protego (poj.)

Znane też jako zaklęcie tarczy.
Odbija zaklęcia rzucane na czarodzieja, który rzucił to zaklęcie. Zaklęcia są odbijane w kierunku z którego przybyły.
Zaklęcie tarczy działa niezależnie od dystansu z którego rzucono zaklęcie atakujące.
Trwa to do czasu zaprzestania zaklęcia.
Opis ruchu: zakreśl znak „X” z liniami idącymi od góry do dołu.

Protego horribilis

Pozwala użyć zaklęcia Protego, tylko że na większą skalę.

Expecto patronum

Tworzy patronusa — projekcję nadziei, szczęścia i woli przeżycia — we wskazanym miejscu.
Wymaga skupienia się na jednym bardzo pozytywnym i szczęśliwym wspomnieniu, aby poprawnie zadziałać.
Patronusy skonstruowane są ze srebrnej mgły i występują w dwóch formach: niepełnej — obłoku — oraz pełnej — zwierzęcia. Forma patronusa zależy od poprawności rzuconego zaklęcia.
Patronus się utrzymuje do czasu zaprzestania zaklęcia.

Salvio hexia (A.M.)

Ochrania wnętrze, do którego prowadzą wskazane drzwi.
Sprawia, że pomieszczenie lub budynek, na którego drzwi rzucono te zaklęcie, objawia się jako pusty osobom o złych intencjach skierowanych przeciwko niemu lub jego lokatorom.
Ochrona działa przez określony czas.
Opis ruchu: połóż rękę niewiodącą na drzwiach, po czym zakreśl linię prostą po skosie od palca środkowego w stronę kciuka, do wysokości stawu śródręczno-paliczkowego palca wskazującego. Różdżka powinna cały czas dotykać drzwi.

Fuercanum (A.M.)

Jest to potężne zaklęcie ochronne, mogące bronić przez cały dzień przed wszelką krzywdą, magią, a nawet niektórymi nieszczęściami.
% Niedokładny opis, potrzebne szczegóły.

Castellum ignis (S.)

Chroni wskazany obiekt przed uleganiem reakcji spalania oraz ciepłem przez tę reakcję wydzielanym.
Trwa to do czasu zaprzestania zaklęcia.

Santuaris (A.M.)

Tworzy we wskazanym miejscu bańkę, wewnątrz której panuje cisza.
Bańka ta nie stanowi bariery dla niczego, z wyjątkiem dźwięku.
Trwa to do czasu zaprzestania zaklęcia.
% Jak rozpoznaje dźwięk? Nie przeszkadza w normalnym poruszaniu się.

Burbuhalos (A.M.)

Tworzy przejrzystą bańkę ochronną na wskazanym miejscu.
Bańka służy jako prawie kompletna izolacja od świata zewnętrznego chroniąca zarówno przed czynnikami magicznymi, jak i fizycznymi.
Trwa to do czasu zaprzestania zaklęcia.

Aberto

Znane też jako zaklęcie bąblogłowy.
Tworzy wokół głowy wskazanego zwierzęcia bąbel świeżego powietrza, w rezultacie ochraniając go przed szkodliwymi czynnikami na zewnątrz.
Bąbel utrzymuje się do czasu zaprzestania zaklęcia.

Aeternitescribere (czyt. eterniteskribere)

Znane też jako zaklęcie wiecznoszące.
Zaklęcie wiąże obiekt naniesiony na przygotowany wcześniej materiał (plan, mapę, gobelin itd.) z istnieniem i dobrobytem tego obiektu. Raz naniesione poprawnie pozostanie chronione tak długo, jak obiekt noszący nie zostanie uszkodzony. Po uszkodzeniu obiektu konieczne jest powtórzenie zaklęcia. Czysto teoretycznie, jeśli obiekt noszący nigdy nie ulegnie zniszczeniu, obiekt chroniony może zostać uznany za wieczny, stąd nazwa zaklęcia.
Wymaganymi substratami są emulsja gruntująca i atrament wieczności. Należy stworzyć symbol ochronny, jakim zaznaczony będzie obiekt na mapie poprzez najpierwsze obłożenie jej emulsją gruntującą, a następnie nakreślenie znaku atramentem wieczności. Następnie trzeba fizycznie odtworzyć ów symbol w bliskości obiektu chronionego. Im dokładniejsze odtworzenie oraz im więcej osób obecnych jest przy rzucaniu zaklęcia, tym silniejsza wydaje się ochrona oraz trwałość obiektu noszącego. Po wykonaniu wszystkich wymaganych kroków należy wypowiedzieć inkantację i w trakcie wykonywać ruchy różdżką. Przez cały proces rzucania zaklęcia chroniony obiekt musi pozostawać w polu widzenia osoby rzucającej zaklęcie.
Opis ruchu: zakreśl łuk przed tułowiem na odległości przedramienia, następnie kawałek niżej gest przypominający zapisywanie, po czym wskaż cel zaklęcia.

Ex scutum (V.T.)

Ochrania wskazany obiekt technologiczny przed pasywnym wpływem magii używanej w jego otoczeniu.
Trwa to do czasu zaprzestania zaklęcia.

Oclumensis (A.R.U.)

Chroni umysł rzucającego zaklęcie przed odczytaniem przez innych.
To zaklęcie nie jest tak potężne jak poprawnie wykonana Oklumencja, ale poprawnie rzucone wystarczy do pokonania niewprawnej legilimencji, bądź zaklęcia Ligilis. Trwa to do czasu zaprzestania zaklęcia.

Et areas omnes teleportation (T.A.)

Zapobiega zaklęciom teleportacji na wskazanym obszarze.

Et areas magicis masking (T.A.)

Zapobiega wykryciu, naniesieniu na mapę i odkryciu położenia wskazanego obiektu lub miejsca przez zaklęcia służące do tych celów.
Jest to zaklęcie niskiego poziomu i nie uniemożliwia wykrycia samej interwencji w wykrywanie w wypadku użycia odpowiednich zaklęć.
% Zdobyć zaklęcie wyższego poziomu jak zapisano powyżej.