Modyfikuje pamięć wskazanego zwierzęcia.
Należy dokładnie określić wspomnienia, które chce się zmodyfikować, a następnie sobie wyobrazić scenariusz, na który chcemy je przerobić. Z powodu wymaganej dokładności, najprostszą wersją tego zaklęcia jest usunięcie określonego wspomnienia.
Jest to zaklęcie nieodwracalne, oryginalne wspomnienia nigdy nie powrócą po zmodyfikowaniu.
Przypomina określone wspomnienie wskazanemu zwierzęciu.
Odświeża ścieżki w umyśle celu, które są związane z określonym wspomnieniem, przywracając je.
Należy mieć ogólne pojęcie istnienia wspomnienia, które się chce przypomnieć celowi, czym dokładniejsza wiedza na jego temat, tym łatwiejsze jest zaklęcie.
Zob. Neuterro.
Umożliwia legilimencję na wskazanym zwierzęciu.
Legilimencja polega na wdarciu się do umysłu celu i poprawnym zinterpretowaniu tego, co się tam znajduje, czyli głównie wspomnień. Zdolni czarodzieje potrafią m. in. rozpoznawać, czy ich rozmówca kłamie.
Nauka legilimencji znajduje się na razie poza materiałem zawartym w tej książce.
Przywraca czarodziejowi jedno zapomniane wspomnienie uważane przez rzucającego za dobre.
W wypadku, w którym czarodziej pamięta wszystkie swoje dobre wspomnienia idealnie, zaklęcie wydobywa jedno z nich do pamięci krótkotrwałej.
% W jaki sposób jest to wspomnienie wybierane? Co jeżeli czarodziej nigdy nie miał dobrych przeżyć?
Tymczasowo blokuje dostęp do wszystkich wspomnień posiadanych przez wskazane zwierzę.
Blokada trwa od jednej do dwóch godzin, odwrotnie proporcjonalnie od mocy magicznej celu.
W trakcie trwania blokady cel również nie jest w stanie korzystać ze swoich wspomnień.
Blokuje dostęp do określonych wspomnień posiadanych przez wskazane zwierzę na dany okres czasu.
Kopiuje określone wspomnienia wskazanego zwierzęcia na następnie wskazane inne zwierzę.
Jeżeli biorca wspomnień ma już jakieś wspomnienie dziejące się w tym samym okresie, to pozostają one nietknięte.