Inne

Confundo (czyt. konfundo)

Znane też jako Confundus. Oszałamia i częściowo odurza wskazane zwierzę, sprawiając że jest wysoce podatne na sugestie.
Trwa to do czasu zaprzestania zaklęcia.

Morfeuszos

Usypia wskazane zwierzę.

Manelux (A.R.U.)

Wybudza wskazane zwierzę ze snu.
W wypadku, w którym cel jest już obudzony, zaklęcie pozbywa się rozespania.

Rej sokius somno

Pozwala na określenie snu śniącego się wskazanemu stworzeniu.
Należy dokładnie wyobrażać sobie, jaki sen ma się przyśnić celowi.
Trwa to do czasu zaprzestania zaklęcia.
Działa tylko na zwierzęta, które potrafią śnić.
Opis ruchu: przyłóż czubek różdżki do skroni celu.

Meteresonium (A.M.)

Usypia czarodzieja, jednocześnie łącząc umysł rzucającego z umysłem wskazanego śpiącego stworzenia.
W trakcie trwania zaklęcia czarodziej i cel zaklęcia znajdują się we śnie celu, w którym mogą się komunikować.
Działa tylko na zwierzęta, które potrafią śnić.
Zaklęcie trwa do wybudzenia się celu zaklęcia.

Mortifera somnus (T.O.)

Sprawia, że wskazany człowiek zapada w 24-godzinny sen bez oznak życia. Po obudzeniu z owego snu przez tydzień cel nie będzie w stanie rzucić żadnego zaklęcia czarno-magicznego dopóki nie okaże skruchy, po której już nie będzie chciał używać czarnej magii.
Może być rzucone tylko przez niewinną osobę na mordercę.

Oppugno

Sprawia, że ptaki przywołane przez zaklęcie Avis atakują wskazany obiekt.
Zaklęcie trwa do momentu zakończenia go przeciwzaklęciem.
% Nie jest dla mnie jasne, czy działa tylko na ptaki przywołane Avis, czy też na inne zwierzęta.

Missio de cogitatione (S.)

Przesyła określoną myśl do umysłu wskazanego zwierzęcia.
Cel odczuwa ją niczym usłyszane zdanie bądź zobaczony obraz, którego znaczenie pojęło się w całości, oraz zdaje sobie sprawę, że ta myśl nie należy do niego. Bariery językowe nie sprawiają problemu w zrozumieniu.

Almagemela (A.M.)

Nawiązuje połączenie między umysłem czarodzieja i umysłem wskazanego zwierzęcia.
Poprzez skupienie się, każda ze stron może wysłać myśl do drugiej osoby.
Osoba otrzymująca myśl odczuwa ją niczym usłyszane zdanie bądź zobaczony obraz, którego znaczenie pojęło się w całości, oraz zdaje sobie sprawę, że ta myśl nie należy do niego. Bariery językowe nie sprawiają problemu w zrozumieniu.
Trwa to do czasu zaprzestania zaklęcia.

Ligilis (A.M.)

Interpretuje obecną aktywność mózgu, aby odczytać aktualne myśli wskazanego zwierzęcia.
Zaklęcie jest tym trudniejsze, im bardziej skomplikowany jest mózg celu i wymaga dużej praktyki oraz zrozumienia celu.
Trwa to do czasu zaprzestania zaklęcia.

Stultio (A.R.U.)

Ogłupia wskazane stworzenie.

Mental mentalt lag (I.S.Y.)

Wywołuje nagły, oszałamiający szok w umyśle wskazanego stworzenia. Cel poczuje, jakby został trafiony niewidzialnym ciosem.
Zaklęcie nie zostawia śladów fizycznych, ale efekt może być odczuwalny przez dłuższy czas.

Overtager sindet (I.S.Y.)

Pozwala na wyjście z ciała i przejęcie umysłu wskazanego stworzenia.
Cel zaklęcia musi wyrazić zgodę na przejęcie jego umysłu. Ciało czarodzieja pozostaje na czas trwania zaklęcia w stanie śpiączki.
Trwa to do czasu zaprzestania zaklęcia.

Corporisum symbiosis (T.A.)

Sprawia, że czarodziej i wskazane stworzenie dzielą te same określone doznania.
Obie strony odczuwają doznania drugiej strony, jakby to były ich własne. Podwojenie zmysłów często prowadzi do straty orientacji w świecie, szczególnie przy zmyśle wzroku.
Trwa to do czasu zaprzestania zaklęcia.

Ohette (nor.)

Przekazuje informację jakie jest imię wskazanego zwierzęcia czarodziejowi.
% Czy w wypadku, w którym cel nie zna swojego imienia zaklęcie zadziała?
Opis ruchu: zakreśl ??? od dołu do góry zaczynając od wewnątrz.

Phasmatos tribum

Przekazuje informację gdzie się znajduje określony obiekt czarodziejowi.
W wypadku, w którym dany obiekt nie istnieje zaklęcie nie zadziała.
Informacja jest przekazana w formie zrozumiałej dla czarodzieja.

Aproximum (A.M.)

Sprawia, że czarodziej widzi określone miejsce z danej perspektywy niezależnie od swojej lokalizacji.
Trwa to do czasu zaprzestania zaklęcia.

Homenum revelio

Informuje czarodzieja, czy i gdzie znajduje się człowiek na określonym obszarze.
Człowiek w ten sposób wykryty odnosi wrażenie, że coś na niego spadło, pogrążając go w swoim cieniu.

Poisiones (A.M.)

Informuje czarodzieja, czy wskazany obiekt zawiera substancje, które szkodzą rzucającemu zaklęcie, oraz ich ilość.

Submissum (S.)

Łagodzi wskazaną osobę.

Mihi locus et areas minima|medio|maxima (T.A.)

Przekazuje do umysłu czarodzieja wiedzę o położeniu i stanie wszystkich obiektów materialnych, które znajdują się w kuli o określonym promieniu i środku umiejscowionym na czubku różdżki.
Trwa to do czasu zaprzestania zaklęcia.

Avpus (A.D.P.)

Daje rzucającemu zaklęcie informację na temat przytomności wskazanego zwierzęcia.